Reprezentace
9. 5. 2024
Ženy - přátelské utkání: FRA - CZE, Mulhouse
Reprezentace
10. 5. 2024
Ženy - přátelské utkání: FRA - CZE, Mulhouse
Reprezentace
16. 5. 2024
Ženy - turnaj GEL Teplice : CZE - AUT
Reprezentace
18. 5. 2024
Ženy - turnaj GEL Teplice : CZE - ROU
Reprezentace
18. 5. 2024
Muži - turnaj GEL S.Makedonie : CZE - EST
Reprezentace
19. 5. 2024
Muži - turnaj GEL S.Makedonie : CZE - MKD
Reprezentace
24. 5. 2024
Muži - turnaj GEL Lucembursko : CZE - LUX
Reprezentace
25. 5. 2024
Ženy - turnaj GEL Maribor : CZE - ESP
Reprezentace
25. 5. 2024
Muži - turnaj GEL Lucembursko : CZE - UKR
Reprezentace
26. 5. 2024
Ženy - turnaj GEL Maribor : CZE - SLO
Reprezentace
30. 5. 2024
Muži - turnaj GEL Karlovy Vary : CZE - FIN
Reprezentace
31. 5. 2024
Ženy - turnaj GEL Tarnow : CZE - UKR
Reprezentace
1. 6. 2024
Ženy - turnaj GEL Tarnow : CZE - BEL
Reprezentace
1. 6. 2024
Muži - turnaj GEL Karlovy Vary : CZE - ROU
ČVS
1. 6. 2024
Celostátní festival - minivolejbal - Karlovy Vary
ČVS
8. 6. 2024
Celostátní festival - minivolejbal - Praha
Reprezentace
15. 6. 2024
Ženy - Final Four GEL 2024 - Ostrava
Reprezentace
16. 6. 2024
Ženy - Final Four GEL 2024 - Ostrava
ČVS
22. 6. 2024
Celostátní festival - minivolejbal - Ostrava
Reprezentace
2. 8. 2024
Muži - přátelské utkání: LAT - CZE, Riga
15.10.2018

Okénko předsedy ČVS Marka Pakosty - trendy ve sportovním marketingu

Vážená volejbalová rodino, mám za sebou zajímavou konferenci v Londýně. Jednalo se o Leaders Sport Business Summit, který se konal v areálu fotbalové Chelsea na Stamford Bridge.

Byla to jedna z těch příležitostí, vymanit se na pár dní z kolotoče každodenních problémů a povinností.  Možnost podívat se na sport z určitého odstupu a jinýma očima a soustředit se na úvahy, jakým směrem se ubírá vývoj. Nechat se inspirovat a v ideálním případě se pokusit něco s těch vizí následně přenést do reality. Měl jsem to štěstí celý summit absolvovat s dalšími zástupci sportů pod hlavičkou ČOV, což mělo přidanou hodnotu při následných diskusích a porovnávání situace v našich sportech.

Čeští zástupci vyslaní ČOV 

Mezi přednášejícími byli špičkoví manažeři světově známých klubů, sportovních organizací či zástupci korporátních firem na straně partnerů. Nedalo mi to, abych nepřemýšlel, jak to na začátku u těch známých klubů či soutěží bylo. Zda se jednalo v první fázi o nadšení dobrovolníků a všechny prostředky a podpora šly na zlepšení sportovní kvality a na dosažení sportovních výsledků. A teprve v druhé fázi se budovala organizace okolo, která zajistila plně profesionální fungování. Anebo bylo na začátku posouzení marketingové hodnoty daného klubu či sportu, vybudování profesionální organizace a značky a teprve v druhé fázi akcent na sport a zaměření na výsledky. 

President fotbalového clubu Al Giudo, San Francisko 49ers, Ředitelka marketingu Claire Cronin, Virgin Atlantic

Je jasné, že doby kdy stačilo v hale pověsit banner partnera nebo na dres umístit jeho logo jsou na ústupu. V dnešní době je důležité, jakým způsobem dokážete aktivovat služby či výrobky vašeho sponzora, hledat synergie mezi vašimi členy či fanoušky a zákazníky partnera, nebo jeho zaměstnanci. Hledat možnosti spolupráce a hlubšího propojení. Tam, kde se podobné propojení podaří nalézt či vytvořit, má partnerství větší šanci na pokračování a generování benefitů pro obě strany.

Výrazem, který je v dnešní době často používán, je digitalizace. Co si ale vlastně máme pod tím přestavit? Záleží na úhlu pohledu. V dnešní době stoupá důležitost streamovaných přenosů. Při zobrazování se více a více spoléhá na tablety a mobilní telefony. Standardní je používání aplikací jako je facebook. Stále častěji je možno vidět snahu o vytvoření „media house“ uvnitř větších organizací na místo outsourcingu. Sportovní organizace se snaží svými interními kapacitami pracovat na co největším a nejhodnotnějším vytváření obsahu. Zjednodušeně množství informací. Následně zajistit interakci mezi uživatelem (fanouškem, členem klubu, partnerem) a zmíněným obsahem. V další fázi hledat možnosti, jak komerčně využít a „monetizovat“ právě ten obsah a uživatele, kteří jsou s obsahem spojeni. Trendem je sportovní prostředí přetvářet a přibližovat zábavnímu průmyslu. 

Na významu nabývá práce s daty fanoušků. Jejich preference a potřeby se promítnou do cílené nabídky služeb, produktů. Evidentní je to například v oblasti „ticketingu“. Papírové vstupenky jsou na ústupu, trendem je zajistit prodej přes aplikace. Zpravidla se zlepší obsazenost, navýší se prodeje, zrychlí se odbavení, výrazně se zvýší bezpečnost na stadionech a v halách. A samozřejmě se zvýší šance, jak s fanoušky dále interaktivně pracovat.

To je v rychlosti pár postřehů, které jsem s vámi chtěl sdílet a zároveň se jimi či vás nechat inspirovat. 

Přeji vám všem pěkný a inspirativní den

Váš

Marek Pakosta - předseda ČVS

Krátké zprávyArchiv
Nové angažmá pro sezónu 2024/2025

Trenérské žezlo od odcházejícího Arnauda Josseranda přebírá dosavadní asistent kladenského týmu, Slovák Tomáš Samsely.

 
Nové angažmá pro sezónu 2024/2025

Příbramská mise blokaře Martina Šábrta končí, po třech letech v dresu Kocourů bude opět hájit barvy Dukly Liberec.

 
Nové angažmá pro sezónu 2024/2025

Novým trenérem VK ČEZ Karlovarsko je Ital Stefano Mascia, který poslední sezóny působil jako asistent trenéra ve francouzském týmu Chaumont...

 
Nové angažmá pro sezónu 2024/2025

Největší údernou sílu posledních sezón ztrácí Dukla Liberec, slovenská univerzálka Nikola Kvapilová bude nově hájit barvy VK Prostějov.

 
Nové angažmá pro sezónu 2024/2025

Z Odoleny Vody odchází smečař Jan Svoboda, jehož novým chlebodárcem bude Dukla Liberec.

 
Nové angažmá pro sezónu 2024/2025

Martina Demara vystřídá na lavičce volejbalistů liberecké Dukly Alessandro Lodi. Italský světoběžník, který střídavě vedl muže nebo ženy ve...

Volejbal na facebooku
© ČVS 2015-2018